Године, 1965. Музеј у Белој Цркви је на поклон добио два мања мушка сакоа тамно плаве и тамно зелене боје, сашивена су од чоје са месинганим дугмадима. Један од сакоа на раменима има пришивене беле еполете, док се са унутрашње стране дргугог налази светла тканина са исписаним текстом, мастилом на руском језику. Ова два сакоа су у музеј стигла као поклон локалног аматерског позоришта, а уз образложење да се ради о дечијим сакоима који су коришћени за потребе извођења позоришних представа. Као и други предмети који се чувају у збиркама, о поклону је сачињена основна докумантација, а ови сакои су спаковани на чување.
Након дужег низа година, а у оквиру истраживања предмета који се односе на руску емиграцију, детаљно су прегледани и ови сакои. Истраживање је спроведено у сарадњи са колегама из Музеја Војводине, Сузаном Миловановић и Александром Петијевићем, а сараднк за Белу Цркву је био Игор Вокоун. Тада је утврђено да се заправо ради о кадетским блузама које су у носили кадети у корпусима као део своје униформе. Нов начин посматрања ова два одевна предмета, створио је и потребу за додатним истраживањем и проучавањем. Истраживањем у Музеју и Историјском архиву, дошло се до нових сазнања о самим блузама, али и њиховој историји.
Кадетска блуза је сашивена од тамно плаве чоје на раскопчавање са једним редом дугмади и уском крагном (типа руска крагна) црвене боје са златовезом. Дугмад су полукружног облика, позлаћена, са приказом руског царског грба на средини. Са унутрашње стране блузе налази се постава беж боје са исписом црном мастилом на руском језику. У делу где се налазе отвори за дугмад, са унутрашње стране налази се отисак печата са исписаном годином „1913“. На основу натписа данас знамо да је блуза припадала кадету „Кривошей Георгiй Константиновичb“, рођен 12. априла 1910. године, у корпус Великог кнеза Константина Констатиновича прешао је 1920. године, а корпус је завршио 1929/30. године. Униформа овог типа је коришћена у Кадетским корпусима смештеним у Белој Цркви.
Друга Кадетска блуза, за разлику од претходне, сашивена је од тамно зелене чоје, са пришивеним еполетама на раменима. Са унутрашње стране нема натписа осим отиска печата са годином "1914". На основу еполета закључујемо да се ради униформи која је припадала кадетима Сибирског кадетског корпуса (Корпус је основан 1813. године у Омску, а евакуисан октобра 1922. године у Кину (Шангај). Након две године проведене у Шангају, највероватније бродовима одлазе у Сплит (децембар 1924.), из Сплита су евакуисани у Београд, потом у Сарајево, да би 1929. године из Сарајева стигли у Белу Цркву).
Из свега можемо закључити да су блузе сашивене у Русији, 1913. и 1914. године, да су заједно са кадетима прошле дуг пут до Беле Цркве. Иако немамо података како су доспеле у локлано позориште, може се претпоставити да су поклоњене или позајмљене за потребе извођења представа (у чију сврху су свакако и коришћене), а позориште 1965. године доноси одлуку да исте проследи музеју. О значају самих блуза говори чињеница да су 2014. године излагане у Музеју Војводине у Новом Саду на изложби „Бела Русија - Руска емиграција у Војводини“, 2014-16. године изложене у Музеју, а у оквиру поставке „Руска емиграција у Белој Цркви“, 2018. године излагане у Москви на изложби „Часне еполете - историја руских кадетских корпуса XVIII до XXI века“. Ова два предмета су значајан репер за сагледавање визуелног идентитета кадетских корпуса, али и историје руске емиграције.